Mind a(z) 4 találat megjelenítveSorted by latest
-
Kézikönyv a testnevelés tanításához – 5-8. osztályok részére
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás, új koncepciónknak megfelelően, jelentősen módosított harmadik változata. Az első részt alkotó tantervi fejezet a rendszerváltást követő szaktantervek rövid, tömör leírását tartalmazza. A sport és a testgyakorlati ágakat képviselő gyakorlatgyűjtemények, nemcsak a Nat 2012 feldolgozásához, hanem minden bizonnyal a jövőben megjelenő tantervi tartalmak esetében is jól használhatók lesznek. A gyakorlatgyűjtemények megőrzik eredeti alapeszménket, mely szerint a technikai elemek, ill. a játékelemek feldolgozásában kiemelt szerepet kell kapniuk a játékoknak, ill
-
Az atlétika oktatása tornateremben
Földrajzi szélességünk klimatikus feltételei és az iskolaév beosztása nagymértékben korlátozzák az atlétikai alapoktatást a szabadban – ahol pedig kívánatos lenne. Így ezzel a tanítási segédanyaggal annak, a szerkesztőségünkhöz gyakran intézett kérésnek teszünk eleget, amely a tornateremben megvalósítható képzési formák rendszerezett bemutatását várja tőlünk. Ezzel semmiképpen sem azt szeretnénk sugallni, hogy az atlétika helyszínét a tornatermekbe helyezzük át! A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli i
-
A testnevelés tantárgypedagógiája
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. A testnevelőtanár-képzésben fontos helyet elfoglaló és eddig leginkább a szakmódszertan címen ismert szaktárgy témaköreit a könyv kibővíti a pedagógia, valamint a testnevelés elméletében és gyakorlatában bekövetkezett változásokra adott válaszokkal. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra. Az első fejezetben a központi tantervre épülő tervező munkához szükséges gyakorlatorientált elméleti ismeretek összefoglalása történik meg. A második fej
-
A testnevelés elmélete és módszertana
A tankönyv az eddigiektől eltérő szerkezetben foglalja össze mindazon elméleti és módszerbeli ismereteket, amelyekre egy testnevelő tanárnak szüksége van. A teljes kérdéskört egy általános kultúra elméleti rendszerrel összefüggésben vizsgálja, értelmezi. Ezek a legfontosabb ismeretek a tantervekkel, a tanári tervező munka elméleti alapjaival, a testnevelés oktatási folyamatával, ennek tantárgyi kereteivel, tanulói teljesítményekkel az egyes életkorokban, valamint a metodikai alapelvekkel foglalkoznak.