Kiindulópontok a Nemzeti Közszolgálati Egyetem komplex mentorprogramjának megalapozásához
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy fölkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
(Szent-Györgyi Albert)
A fenti idézet tökéletesen megragadja a mentor szerepének lényegét: a mentor nem csupán információt ad át, hanem segíti a tanítványt abban, hogy önálló, motivált, alkotó emberré váljon. Ez a gondolat különösen fontos az egyetemi környezetben, ahol a mentorálás kulcs lehet a hallgatói kibontakozásban. A Kreatív Tanulás Program a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Intézményfejlesztési tervéhez (2020–2025) kapcsolódva tűzte ki célként, hogy kialakít az egyetemen egy komplex mentori programot. Az Intézményfejlesztési terv az egyéni tanulási utak és a közösségi tanulás melletti harmadik kiemelt célja az oktatók mentorrá válásának támogatása. Ez utóbbi nagyon sok feladattal jár, annak megtervezését segíti jelen kiadvány első része, amely szakirodalmi áttekintést tartalmaz, és koncepcionális ajánlásokat fogalmaz meg a program bevezetésével kapcsolatban. A mentori folyamathoz és az oktatók mentori szerepéhez pedig a kötet második része ad támpontokat.
A könyv elektronikus formában ingyenesen elérhető a Ludovika Open Access és a Közszolgálati Tudásportál felületeken.
A kiadvány ingyenesen elérhető e-könyv formátumban. A letöltéshez, kérjük, jelentkezzen be, illetve regisztráljon weboldalunkra a Saját fiók menüpontban.
This book is open access. To download, please log in or register on our website under Saját fiók.