Digitális forradalom a magyar közszolgálatban
Mérések és hatáselemzések tükrében (2022)
Az átállások, transzformációk korát éljük. Könyvünk egyszerre tekint vissza a magyar közszolgálat által megtett út közelmúltjára és előre is. Hogyan jelenik meg itt a hálózatba kapcsolt, egymással kommunikálni tudó, döntésképes eszközök dominanciája? Teremtenek-e új értékeket a digitalizációs technológiák? Hol tartunk most, és merre kellene haladnia a közigazgatás és a közszolgáltatások fejlesztésének? Amikor világjárvány, energiaválság, kelet-európai háború, gazdasági válság, munkaerőhiány és növekvő autonómiával rendelkező mesterséges intelligencia vesz körbe minket, elegendő-e, ha a közigazgatás „csak” jól alkalmazkodó, reziliens válságkezelő és a közbizalmat élvező nagy rendszer? Nem, az államnak a stratégiai tervezésben és a digitális átállás globális versenyében kell helytállnia.
Kutatócsoportunk 2014-től végzett mérések, hatáselemzések tükrében vizsgálja a magyar közszolgáltatások fejlődését. A kötet átfogó kulcsgondolata (egybecsengve a szolgáltató állam ethoszával) módszertani innováció: az ügyintézési interakciós modell az ügyintézési folyamatokat, az azzal való elégedettséget fókuszba állító empirikus keretrendszer. De mindig az embert kell keresnünk a fejlesztések mögött, az embert, akit az államnak, a közigazgatásnak segítenie, védenie és szolgálnia kell.
A kiadvány ingyenesen elérhető e-könyv formátumban. A letöltéshez, kérjük, jelentkezzen be, illetve regisztráljon weboldalunkra a Saját fiók menüpontban.
This book is open access. To download, please log in or register on our website under Saját fiók.