Mind a(z) 11 találat megjelenítve
-
1010 játék és gyakorlat fogyatékkal élőknek
Olyan kötettel bővítjük most ezt a sorozatot, ami nem egy bizonyos sportág (mint például a kosárlabda, röplabda) jegyében készült, hanem a „nehezített körülmények között űzött sporttal” foglalkozik. Mert a fogyatékkal élők, a mozgáskorlátozottak (vagy rokkantak) sportját és a velük együtt végzett sportolást nem tekintjük alapvetően más sportágnak, hanem mozgáskorlátozottsággal élő emberek által űzött hagyományos sportok.
-
Kézikönyv a testnevelés tanításához – 5-8. osztályok részére
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás, új koncepciónknak megfelelően, jelentősen módosított harmadik változata. Az első részt alkotó tantervi fejezet a rendszerváltást követő szaktantervek rövid, tömör leírását tartalmazza. A sport és a testgyakorlati ágakat képviselő gyakorlatgyűjtemények, nemcsak a Nat 2012 feldolgozásához, hanem minden bizonnyal a jövőben megjelenő tantervi tartalmak esetében is jól használhatók lesznek. A gyakorlatgyűjtemények megőrzik eredeti alapeszménket, mely szerint a technikai elemek, ill. a játékelemek feldolgozásában kiemelt szerepet kell kapniuk a játékoknak, ill
-
1001 úszás játék és gyakorlat – Kézikönyv tanároknak, edzőknek, versenyzőknek
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Magyarul először jelenik meg ez a fantasztikus gyakorlat-gyűjtemény, hasonló nagy népszerűséggel. A kötetek szerzői kollektívája a német és svájci egyetemek és Sporttudományi Intézetek vezető munkatársai. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik
-
Edzés, versenyzés címszavakban
A sporttudomány felgyorsult fejlődését jelzi az a tény, hogy ma már rendelkezik saját terminológiával, megalkotta saját tudományos szaknyelvét. A szerző harmadik évtizede végez úttörő munkát ezen a területen azzal, hogy jelentős számú sporttudományi fogalmat, továbbá a fogalmak kiegészítő értelmezését alkotta meg. A szakemberek segítségére állt azzal, hogy a sporttudomány fejlődésével párhuzamosan megalkotta a tudomány fogalmi apparátusát. Művét terminológiai lexikonnak is meg lehet jelölni. A több mint kétszáz címszó támpontot nyújt az edzőknek, testnevelő tanároknak, a sport iránt érdeklő
-
Az atlétika oktatása tornateremben
Földrajzi szélességünk klimatikus feltételei és az iskolaév beosztása nagymértékben korlátozzák az atlétikai alapoktatást a szabadban – ahol pedig kívánatos lenne. Így ezzel a tanítási segédanyaggal annak, a szerkesztőségünkhöz gyakran intézett kérésnek teszünk eleget, amely a tornateremben megvalósítható képzési formák rendszerezett bemutatását várja tőlünk. Ezzel semmiképpen sem azt szeretnénk sugallni, hogy az atlétika helyszínét a tornatermekbe helyezzük át! A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli i
-
1008 Torna játék és gyakorlat
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Magyarul először jelenik meg ez a fantasztikus gyakorlat-gyűjtemény, hasonló nagy népszerűséggel. A kötetek szerzői kollektívája a német és svájci egyetemek és Sporttudományi Intézetek vezető munkatársai. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá teheti
-
1002 Tenisz játék és gyakorlat
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Magyarul először jelenik meg ez a fantasztikus gyakorlat-gyűjtemény, hasonló nagy népszerűséggel. A kötetek szerzői kollektívája a német és svájci egyetemek és Sporttudományi Intézetek vezető munkatársai. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá teheti
-
Sportföldrajz
A földrajztudomány már az 1930-as évektől vizsgálni kezdte a szabadidő és a sport területi és gazdasági vonatkozásait. A sportolók, sportszervezetek mindenkor nagy kihívásnak tekintették újabb és újabb földrajzi területek meghódítását. Így kiemelkedő sportteljesítmény meghódítani a legmagasabb hegycsúcsokat, meglovagolni a legmagasabb tengerhullámokat, nagyobb magasságokra feljutni a gravitáció legyőzésével, vagy lejutni az óceánok mélyére. A földrajzi környezet az ember létfeltételét jelenti, amelynek befolyásoló elemei a sporttevékenység során még inkább felerősödnek. Jelen kötet kérdésfe
-
Edzéstudomány
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények. Szerkezete több területen is eltér a korábbi edzésmódszertani szakkönyvekétől. Egyrészt két, célját tekintve egymástól elkülönülő, nagy fejezetre (A versenysportbeli felkészülés, A rekreációs edzés) oszlik. Másrészt a versenysporttal foglalkozó fejezetben a kiválasztásnak, a tehetséggondozásnak, az utánpótlásedzésnek és t
-
A testnevelés tantárgypedagógiája
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. A testnevelőtanár-képzésben fontos helyet elfoglaló és eddig leginkább a szakmódszertan címen ismert szaktárgy témaköreit a könyv kibővíti a pedagógia, valamint a testnevelés elméletében és gyakorlatában bekövetkezett változásokra adott válaszokkal. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra. Az első fejezetben a központi tantervre épülő tervező munkához szükséges gyakorlatorientált elméleti ismeretek összefoglalása történik meg. A második fej
-
A testnevelés elmélete és módszertana
A tankönyv az eddigiektől eltérő szerkezetben foglalja össze mindazon elméleti és módszerbeli ismereteket, amelyekre egy testnevelő tanárnak szüksége van. A teljes kérdéskört egy általános kultúra elméleti rendszerrel összefüggésben vizsgálja, értelmezi. Ezek a legfontosabb ismeretek a tantervekkel, a tanári tervező munka elméleti alapjaival, a testnevelés oktatási folyamatával, ennek tantárgyi kereteivel, tanulói teljesítményekkel az egyes életkorokban, valamint a metodikai alapelvekkel foglalkoznak.