91–100 termék, összesen 104 db
-
Franciaország és Közép-Európa. Tanulmányok
Jelen tanulmánykötet a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen 2017-ben alakult francia–magyar munkacsoport tevékenységének egyik eredménye. A kutatók figyelme ezúttal Franciaország és Közép-Európa kapcsolataira irányult. A vizsgált területek felölelik a külpolitika, a biztonságpolitika, a hadtörténet, a védelem, az integráció és a migráció kérdésköreit, különös figyelemmel a magyar–francia vetületekre. A magyar és francia kutatók részvétele lehetővé teszi az olvasó számára, hogy a vizsgált kérdéskörökben egyidejűleg láthassa a magyar és a fr
-
Éghajlatváltozás okozta kihívások és lehetséges válaszok
Ez a kötet azoknak szól, akiket foglalkoztat a globális ég-hajlatváltozás következményeinek problémaköre. A szerzők álláspontja szerint a klímaváltozás napjaink egyik legaktuálisabb kihívása, amely bizonyos mértékig már most is érzékelhető, de a jövőben emberek milliárdjainak életé-re lehet hatással. Az éghajlatváltozás folyamata olyannyira összetett, hogy számos aspektusa még ma sem tisztázott, illetve érthető igazán. Nagyon nehéz feladat maradandó tudományos művet alkotni a témában, ugyanis a változás oly gyors, hogy a közzétett észlelé
-
A Közös Agrárpolitika rendszere
A kötet A modern állam gazdasági szerepének legújabb dimenziói elnevezésű Ludovika Kiemelt Kutatóműhely keretében folytatott kutatások eredménye. Az Európai Unió különlegesen összetett és sokat vitatott politikája, a Közös Agrárpolitika (KAP) rendszerét, annak egyes alapvető területeit tekinti át és elemzi. Noha az agrárgazdaság aránya a nemzetgazdasági teljesítményekben mérséklődik, a KAP az európai integráció hagyományosan kivételes jelentőségű területe. A kötet a koncepcionális alapok és a kialakulási körülmények tárgyalásától elin
-
Országmárka-építés
Az országmárka-építés napjaink marketingtudományának egyik legaktuálisabb, legfontosabb és legizgalmasabb területe, még ha a kifejezéstől sokan idegenkednek is.
Papp-Váry Árpád korábbi könyve, az Országmárkázás – Versenyképes identitás és imázs teremtése definiálta az országmárkázás céljait, bemutatta alapvető modelljeit, és megalkotott egy lehetséges rendszert, miközben a tevékenység korlátait sem hallgatta el.
Jelen kötet egyfajta folytatásként néhány kiemelt elemre fókuszál. Először is a márkanevet, az országn
-
Etiópia
Etiópia jelentősége az elmúlt két évtizedben felértékelődött, ahogy az ország – túllépve az 1980-as évek válságain – a kelet-afrikai régió egyik legbefolyásosabb szereplőjévé vált. Jelen kötet célja, hogy a magyar közönség számára tudományos igényességgel, de ismeretterjesztő jelleggel szintetizálja a friss kutatási eredményeket az országról, és kézikönyvül szolgáljon az Etiópia iránt érdeklődőknek. A szerző reméli, hogy a kötet lendületet adhat a hazai etióp tanulmányoknak (Ethiopian Studies): az elmúlt években,
-
Kedvezmény!
A márkanév ereje
A legfontosabb márkázási döntés, hogy mi a márkanév. Ez az ugyanis, amit a cég marketinganyagaiban mindenképp használni kell, legyen szó bár egy honlapról, egy rádióreklámról, egy nyomtatott kiadványról vagy épp egy ügynök értékesítési prezentációjáról. Márpedig ha a név nem jó, akkor hiába remek a marketing. Ha viszont jó a név, az rengeteget segíthet. A könyv elméleti és gyakorlati oldalról egyaránt elemzi a márkák, a márkázás világát. Több szempontból is definiálja ezeket, rendszereket alkot, de bemutat egy rövid márkatörténelmet is
4.980 Ft4.482 Ft Tovább -
Kedvezmény!
A Szovjetunió utódállamainak földrajza
A Szovjetunió felbomlása óta gyors változások mentek végbe az utódállamokban. Az egységes szovjet piac szétesése miatt a specializációban részt vevő országok hanyatlása látványos volt. Oroszország megszűnt ,,nyersanyag-automata” lenni, megszűnt elosztó, koordináló szerepe, ami az önállóvá vált új köztársaságok elszigetelődését, gazdasági visszaesését is okozta. A privatizáció kiszélesedett az új önálló köztársaságokban, megjelent a külső tőke, a beruházásokkal több régióban megkezdődött a gazdaság korszerűsítése. Ugyanakk
3.600 Ft3.240 Ft Tovább -
Kedvezmény!
Közép-Magyarország
5.980 Ft1.000 Ft Tovább -
Kedvezmény!
Környezetgazdálkodás
A környezetvédelem, a környezeti tudat kialakulása a XX. század végének legmeghatározóbb szellemi áramlata a Földön. Az ember egyszerre biológiai és társadalmi lény. Mint biológiai lény tiszta, egészséges a természet szépségét megőrző környezetben szeretne élni. Társadalmi lényként pedig a felhalmozódott technológiai tapasztalatok birtokában életfeltételei javítására törekszik. Az arany középút megtalálása a “zöld ideológia” és a technokrata szemlélet között nem könnyű dolog. A könyv ezt az utat segíti megtalálni, hogy hogy
5.180 Ft1.000 Ft Tovább -
Kedvezmény!
Kárpátalja
A Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központjának sorozata a Kárpát-medence régióinak évezred eleji helyzetét, térbeli folyamatait elemzi.
A sorozat tizenegyedik kötete a ma Ukrajnához tartozó Kárpátalja régiót mutatja be, a térség jelenlegi gazdasági-társadalmi viszonyait elemzi, a fejlődés különböző tényezőit méri fel történelmi összefüggésekbe ágyazva.
A 12 800 km2 alapterületű 1,25 millió népességű, történelmileg az egykori Ung, Bereg, Ugocsa és Máramaros vármegyék területéből 1920-ban létrejött közigazgat5.980 Ft1.000 Ft Tovább