Mind a(z) 7 találat megjelenítveSorted by latest
-
Kézikönyv a testnevelés tanításához – 5-8. osztályok részére
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás, új koncepciónknak megfelelően, jelentősen módosított harmadik változata. Az első részt alkotó tantervi fejezet a rendszerváltást követő szaktantervek rövid, tömör leírását tartalmazza. A sport és a testgyakorlati ágakat képviselő gyakorlatgyűjtemények, nemcsak a Nat 2012 feldolgozásához, hanem minden bizonnyal a jövőben megjelenő tantervi tartalmak esetében is jól használhatók lesznek. A gyakorlatgyűjtemények megőrzik eredeti alapeszménket, mely szerint a technikai elemek, ill. a játékelemek feldolgozásában kiemelt szerepet kell kapniuk a játékoknak, ill
-
Biológiai fejtörők és tesztek
A könyvben szereplő 65 feladat – jellegét és nehézségi fokát tekintve három típusba sorolható. A tudásellenőrző feladatok hasonlók a ,,hagyományos” tesztekhez. Ábrák részleteit kell az Olvasónak felismernie, és azok jellemző tulajdonságait megállapítania (ilyen pl. az 1.3. feladat). A megértés-ellenőrző tesztekben ismert tananyaggal kapcsolatos kísérletek megértése és értelmezése a feladat (pl. a 2.2.2. feladat). A legmagasabb szintű tudást a gondolkodás-ellenőrző tesztek igénylik. Az ilyen feladat megoldója korábban már megtanult adatok, fogalmak felhasználásával új ismeretek b
-
Mechanika I. – Általános fizika 1/1. – Általános fizika
A Mechanika I. című tankönyv elsősorban azoknak szólnak, akik a klasszikus mechanikát egyetemen, főiskolán alapképzésben hallgatják. ÁLTALÁNOS FIZIKA sorozatunk egyes tagjai alaptankönyvei a tudományegyetemek, a műszaki egyetemek, a tanárképző és a műszaki főiskolák fizikát tanuló hallgatói számára. Egységes alapelvek szerint szerkesztett általános fizika sorozat több mint három évtizede nem jelent meg, így az azóta bevezetett nemzetközi mértékegységrendszer, az új felfedezések és szemléleti hangsúlyeltolódások révén feltétlenül alapmű a fizikatanár továbbképzésben is, és kézikönyve minden
-
Az atlétika oktatása tornateremben
Földrajzi szélességünk klimatikus feltételei és az iskolaév beosztása nagymértékben korlátozzák az atlétikai alapoktatást a szabadban – ahol pedig kívánatos lenne. Így ezzel a tanítási segédanyaggal annak, a szerkesztőségünkhöz gyakran intézett kérésnek teszünk eleget, amely a tornateremben megvalósítható képzési formák rendszerezett bemutatását várja tőlünk. Ezzel semmiképpen sem azt szeretnénk sugallni, hogy az atlétika helyszínét a tornatermekbe helyezzük át! A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli i
-
Bevezetés az ökológiába
Ez az általános ökológiát tartalmazó munka, a populációbiológiai folyamatokat nem a szakirodalomban szokásos differenciál-, hanem a kevesebb matematikai ismerettel is megérthető differenciaegyenletekkel mutatja be, hogy a nem matematikával foglalkozó olvasók számára is érthető legyen. Nagy súlyt helyez a jelenségek grafikus szemléltetésére. Az ökológia mellett az ilyen tankönyveknél elvárt módon produkciós biológiai fejezetet is tartalmaz, vigyázva arra, hogy a két nagyon rokon, de azonosnak még sem vehető területet ne mossa össze. A könyv a magyarnyelvű szakirodalomból eddig teljesen hiány
-
A testnevelés tantárgypedagógiája
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. A testnevelőtanár-képzésben fontos helyet elfoglaló és eddig leginkább a szakmódszertan címen ismert szaktárgy témaköreit a könyv kibővíti a pedagógia, valamint a testnevelés elméletében és gyakorlatában bekövetkezett változásokra adott válaszokkal. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra. Az első fejezetben a központi tantervre épülő tervező munkához szükséges gyakorlatorientált elméleti ismeretek összefoglalása történik meg. A második fej
-
A testnevelés elmélete és módszertana
A tankönyv az eddigiektől eltérő szerkezetben foglalja össze mindazon elméleti és módszerbeli ismereteket, amelyekre egy testnevelő tanárnak szüksége van. A teljes kérdéskört egy általános kultúra elméleti rendszerrel összefüggésben vizsgálja, értelmezi. Ezek a legfontosabb ismeretek a tantervekkel, a tanári tervező munka elméleti alapjaival, a testnevelés oktatási folyamatával, ennek tantárgyi kereteivel, tanulói teljesítményekkel az egyes életkorokban, valamint a metodikai alapelvekkel foglalkoznak.