Kultúrakommunikáció és kultúraközvetítés a 21. század elején
Könyvünkben a nyelv- és a kultúratudományok metszéspontjában elhelyezkedő kultúrakommunikáció fogalmát vezetjük be, és értelmezzük interdiszciplináris megközelítésben az egyéni, a társas és a közösségi kommunikáció legtágabb kontextusában. Ezt azért tartjuk szükségesnek, mert napjaink kommunikációs eszközei és a rájuk jellemző verbális és vizuális alakzatok sajátos kultúrateremtő erővel bírnak. Ennek megismeréséhez és leírásához alkalmazzuk a kultúrakommunikáció fogalmát, amit alkalmasnak tartunk arra is, hogy segítségével megállapításokat tegyünk korunk kommunikációs kultúrájáról. E felismerésig hosszú út vezetett el, amelynek egy nyelvész és egy kulturális antropológus közösen vágott neki azzal a szándékkal, hogy az általunk képviselt diszciplínák módszertanát párhuzamosan alkalmazva határozzák meg a 21. századra jellemző kultúrakommunikáció és kultúraközvetítés ismérveit. Ezen a hosszú úton támpontként szolgáltak számunkra az ismert kommunikációs modellek, számos híres nyelv- és kultúrakutató gondolata, a verbális és a vizuális kommunikáció történelmileg kialakult szabályrendszerei és jelenkori anomáliái, amik napjaink kommunikációs szituációiban a töréseket és a félreértéseket okozzák. Könyvünkkel arra szeretnénk inspirálni az olvasókat, hogy felvetéseink mentén bátran nézzenek szembe saját kommunikációs szokásaikkal, s annak tudatában változtassanak ezeken, hogy a verbalitás és a vizualitás elemei együttesen határozzák meg a beszédpartnerek felé küldött üzeneteink minőségét.
A kiadvány ingyenesen elérhető e-könyv formátumban. A letöltéshez, kérjük, jelentkezzen be, illetve regisztráljon weboldalunkra a Saját fiók menüpontban.
This book is open access. To download, please log in or register on our website under Saját fiók.