Inkluzív önkormányzat-építés
Az Inkluzív önkormányzat és fejlesztéspolitika I. című tantárgy egyetemi tankönyve
Az „inkluzív önkormányzat” koncepciójának kialakítására, az önkormányzati működés inkluzivitásának vizsgálatához szükségesnek vélt tudásanyag összegyűjtésére és oktatására először 2014-ben került sor. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE)1 által megvalósított képzési programban 300 önkormányzati szakember vett részt. Már a tervezés során rögzítették, hogy a pilotképzés keretében szükséges az oktatási, módszertani, gyakorlati tapasztalatok gyűjtése a tananyagok fejlesztése és szakmai koherenciájának biztosítása érdekében, az igényeknek és a valós szükségletnek megfelelően. Így az egyetem a teljes hallgatói körben végzett kérdőíves felmérés keretében térképezte fel2 a hallgatók véleményét két fő kérdéskörben. Az első kérdéskör a tananyag újszerűségére, innovációs tartalmára vonatkozott, a második kérdéskör a párhuzamos tartalmi átfedésekkel, szakmai koherenciával foglalkozott, illetve lehetőséget biztosított fejlesztési javaslatok megfogalmazására. A hallgatók az innovativitás kapcsán jelezhették a kérdőívben, hogy a tantárgy tartalmaz-e a korábbi ismereteikhez képest új tudást, vagy korábbi tudásukat frissítette fel, helyezte új megvilágításba, illetve tette naprakésszé. Továbbá minősítették a megismert tananyagot abból a szempontból is, hogy véleményük szerint a tantárgy részben vagy teljes egészében tartalmazott-e új, innovatív ismereteket.
Only logged users can download this product.