Showing 161–170 of 374 results
-
Kézikönyv a testnevelés tanításához – 5-8. osztályok részére
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás, új koncepciónknak megfelelően, jelentősen módosított harmadik változata. Az első részt alkotó tantervi fejezet a rendszerváltást követő szaktantervek rövid, tömör leírását tartalmazza. A sport és a testgyakorlati ágakat képviselő gyakorlatgyűjtemények, nemcsak a Nat 2012 feldolgozásához, hanem minden bizonnyal a jövőben megjelenő tantervi tartalmak esetében is jól használhatók lesznek. A gyakorlatgyűjtemények megőrzik eredeti alapeszménket, mely szerint a technikai elemek, ill. a játékelemek feldolgozásában kiemelt szerepet kell kapniuk a játékoknak, ill
-
Népegészségügyi orvostan
A PTE ÁOK Orvosi Népegészségtani Intézete az elmúlt 21 évben a köz/népegészségügyben, köz/népegészségtanban vezető oktató-, kutatóhellyé nőtte ki magát. Tehetséges fiatal szakemberek írták ezt a tankönyvet, rezidensek, PhD-hallgatók, külföldi kollégák és más szakmák képviselői, akik a Népegészségügyi Orvostan, korábbi nevén Közegészségtan, Népegészségtan, Megelőző Orvostan, Államorvostan, Szociális Medicina stb. nyomdokain haladva egy korszerű, XXI. századi igényeknek megfelelő tankönyvet hoztak létre mind a medikusok, mind a szakorvosjelöltek számára. Immáron a könyv 2. kiadását Ember, Kis
-
Neurális hálók és fuzzy-rendszerek
A neurális hálók és fuzzy-rendszerek a kutatás mellett megjelentek a felsőfokú és középfokú oktatás informatikai témái közt és alkalmazásuk egyre szélesebb körben terjed. A könyv e módszerek alapjainak megismertetéséhez és sikeres felhasználásához kíván hozzájárulni. Szól az informatikát alkalmazó szakembereknek, a felsőfokú oktatásban informatikát hallgatóknak. A középiskolai tanárok, informatika után érdeklődő diákok számára is hasznos bevezető kézikönyv lehet. Célja, hogy megértesse a neurális hálók és fuzzy-rendszerek alapelveit, és áttekintést adjon gyakorlati alkalmazhatóságukról. Meg
-
Neurokémia
könyv célja, hogy betekintést adjon az idegsejtekre jellemző kémiai folyamatokba, a szerteágazó irodalomból összegyűjtve, röviden összefoglalja a neuronok és a köztük kialakuló kapcsolatok speciális kémiai működésére vonatkozó információkat.
A szerzők arra törekedtek, hogy a könyvben található alapvető ismeretek, továbbá a megadott hivatkozások és ajánlott irodalom megfelelő kiindulási alapul szolgálhassanak a tudományban elmélyülni szándékozók számára is. A könyv első, 2003-as kiadása óta már közel tíz év telt el. A molekuláris biológiai, elektrofiziológiai, immuncitokémiai, farmakol -
Biológiai fejtörők és tesztek
A könyvben szereplő 65 feladat – jellegét és nehézségi fokát tekintve három típusba sorolható. A tudásellenőrző feladatok hasonlók a ,,hagyományos” tesztekhez. Ábrák részleteit kell az Olvasónak felismernie, és azok jellemző tulajdonságait megállapítania (ilyen pl. az 1.3. feladat). A megértés-ellenőrző tesztekben ismert tananyaggal kapcsolatos kísérletek megértése és értelmezése a feladat (pl. a 2.2.2. feladat). A legmagasabb szintű tudást a gondolkodás-ellenőrző tesztek igénylik. Az ilyen feladat megoldója korábban már megtanult adatok, fogalmak felhasználásával új ismeretek b
-
Mechanika II. – Hőtan
A Mechanika II. és hőtan kísérleti fizikai alapszakkönyv és tankönyv tárgya a deformálható testek mechanikája, továbbá a hőmérséklet és az állapotegyenletek, a kinetikus gázelmélet, a termodinamika, a statisztikus fizika, a kémiai folyamatok, a fázisegyensúlyok és a fázisátalakulások, az alacsony hőmérsékletek, a transzportfolyamatok és az irreverzibilis termodinamika elemei. A könyv az ismeretközlés során végig az induktív utat követi. Felépítését döntően a Newton-féle törvények és a hőtan fő tételei jelölik ki, de kitér a jelenségek mikrofizikai értelmezésére és gyakorlati vonatkozásaira
-
Mechanika I. – Általános fizika 1/1. – Általános fizika
A Mechanika I. című tankönyv elsősorban azoknak szólnak, akik a klasszikus mechanikát egyetemen, főiskolán alapképzésben hallgatják. ÁLTALÁNOS FIZIKA sorozatunk egyes tagjai alaptankönyvei a tudományegyetemek, a műszaki egyetemek, a tanárképző és a műszaki főiskolák fizikát tanuló hallgatói számára. Egységes alapelvek szerint szerkesztett általános fizika sorozat több mint három évtizede nem jelent meg, így az azóta bevezetett nemzetközi mértékegységrendszer, az új felfedezések és szemléleti hangsúlyeltolódások révén feltétlenül alapmű a fizikatanár továbbképzésben is, és kézikönyve minden
-
Nem kötelező zsarnoknak lenni!
“Hogyan tudjuk megakadályozni, hogy gyerekeink ne igazi kis zsarnokként viselkedjenek? Miért van napjainkban ennyi problémás kisgyerek? Mit tehetünk, hogy a felnőtt életre jobban felkészítsük gyerekeinket? Új könyvében Michael Winterhoff, a pszichológus sikerszerző, az életből vett esetekkel, példákkal mutatja be, hogy hogyan oldhatóak meg a nevelés során felmerülő gondok. Ha a felnőttek felelősségteljesen gondolkodnak és cselekszenek a gyereknevelés során, akkor joggal bízhatnak abban, hogy boldog és egészséges érzelmű, kapcsolatteremtésre és a majdani felnőtt munkára alkalmas gyerek
-
Hálóban – Hogyan óvjuk meg gyermekeinket az internet veszélyeitől
Gyermekeink nagyon sok időt töltenek a világhálón, nem tudva, mennyi veszély leselkedik rájuk. Gyakran osztják meg meggondolatlanul a fotóikat és videóikat a közösségi oldalakon, és ismerkednek meg idegenekkel a virtuális térben. Néhány felnőtt kihasználja naivitásukat, online keretek között nyeri el a gyerekek, fiatalok bizalmát, hogy aztán pornográf tartalmak küldésére vagy személyes találkozóra vegyék rá őket, ami nemritkán szexuális erőszakkal végződik. Julia von Weiler sorra veszi az elkövetők legjellemzőbb trükkjeit, elmagyarázza a háttérben rejlő okokat, és gyakorlatias útmutatást ny
-
Miért válnak zsarnokká a gyerekeink?
Hisztiző, zsarnok kisgyerekek, a szülők és tanárok iránti tiszteletet nem ismerő tizenévesek, munkába állni képtelen, erőszakos fiatalok. A társadalmi fejlődés sok tekintetben rossz irányba fordult, a szülők saját problémáikkal küzdenek. A felnőttek már nem tudnak gyerekeikkel szemben határokat szabó, tőlük a társadalmi szabályokat, közösségi rendet megkövetelő szülőkként, óvónőkként, tanárokként viselkedni.
Meglepő és egyben megdöbbentő elemzésében a könyv pszichológus szerzője rámutat arra, hogy a modern különösen az úgynevezett 68-as, a tekintélyelvvel szembeforduló nevelési elvek